ACE - Czym jest ACE

  • Drukuj



CZYM JEST ACE?

Jeśli wziąść pod uwagę do kogo (głównie) adresowana jest ArmA 2, to najprościej rzecz ujmując mod ACE jest... łatką. Ogromną łatką... nie tylko naprawiającą błędy, ale i przedewszystkim - liczne uproszczenia. Co oferuje?

ZALETY ACE:
- Naprawa wielu błędów oryginalnego ArmA 2 (np. zacinające się w trybie "combat" AI, czy słynny "ammobug")
- Symulacja obecności wiatru
- Zmieniona fizyka broni oraz inne rozwiązanie kwestii jednorazowych wyrzutni (jak np. AT4 czy RPG-18), które teraz naprawdę są jednorazowe
- Możliwość rzucania granatami na kilka różnych sposobów
- Nowe systemy skryptowe (moduły) łatwo dostępne z poziomu edytora; To one umożliwiają m.in. transport pojazdów przez helikoptery (na linach), zmianę uzbrojenia jednostek latających podczas pobytu na lotnisku bądź wyłączenie niektórych systemów (np. zmęczenia).
- Możliwość ustawienia czułości (jasności i nasycenia) noktowizora i termowizji
- Nowy system obrażeń postaci oparty na medykamentach (bandaże, morfina, adrenalina), uwzględniający krwawienie, utratę przytomności, oślepienie, ogłuszenie oraz umożliwiający użycie noszy. Jest on jedną z trzech opcji (standard A2, moduł A2 First Aid i właśnie moduł uszkodzeń ACE).
- Zupełnie nowe systemy pojazdów: komputer balistyczny, stabilizacja działa, regulacja większości przyrządów celowniczych czy realistyczna obsługa pocisków powietrze-ziemia. Symulowane są nawet przeciążenia podczas niektórych manewrów samolotami odrzutowymi!
- Unikatowy system ekwipunku oraz zmęczenia: od teraz każda broń, amunicja czy też jakikolwiek ekwipunek ma swoją wagę. Weź na siebie za dużo sprzętu a padniesz po kilkunastu metrach! Oprócz tego dodatkowy ekwipunek można zapakować do plecaka.
- Możliwość regulacji lunety, użycia latarki bądź zmiany widoku z celownika optycznego na CQB (jeśli takowe są zamontowane na broni)
- Interaktywna broń zespołowa: CKMy czy granatniki automatyczne można w końcu składać, rozkładać, obracać i przenosić.
- 3 nowe frakcje (wraz z odpowiednim dla nich sprzętem): US Army, PLA (Chińczycy) oraz Insurgents (Irakopodobni terroryści)
- Ogromna ilość nowej broni palnej (m.in. FN FAL, H&K G3, OC-14 Groza czy stareńki SKS) i nie tylko (np. gaz łzawiący czy miny kierunkowe); Równie ważny jest nowy ekwipunek (m.in. nożyce do cięcia drutu, maski gazowe, liny)
- Dużo nowych modeli pojazdów (włączając w to np. Quada, śmigłowce LittleBird, Strykera z systemem SLAT)
- Broń jądrowa :)
- Realistyczne desygnaty całości sprzętu występującego w grze
- Własny SoundPack (podmiana dźwięków z gry na bliższe rzeczywistości)
- Całkowita unifikacja moda i gry, teamplayowa mechanika
- Kompatybilność z wieloma innymi modyfikacjami :)
- Mod się cały czas rozwija rozwija (często dostajemy coś nowego)

WADY ACE:
- Mod się cały czas rozwija rozwija (częste update'y = częste ściąganie, jeśli chcesz być na bieżąco musisz używać specjalnego narzędzia)
- Brak kompatybilności z niektórymi rozwiązaniami BISu (np. system High Command)
- Konieczność ręcznej edycji plików ustawień ACE

Oprócz tego stosunkowo niedawno pojawił się w świecie Army osobny dodatek powiązany z ACE, wprowadzający do gry multiplayer realistyczny system komunikacji - dźwięk przestrzenny wraz z symulacją natężenia dźwięku, podział na rodzaje komunikacji (głosowa bądź radiowa w dwóch odmianach). Szczegółowy opis wkrótce.

A na koniec parę screenów i filmików na zachętę:


 
{youtube}fzvRbKQpV2o{/youtube}
{youtube}wU-om1eEHeA{/youtube}
{youtube}Osb8HrMW8FE{/youtube}