ACE - Czym jest ACE
CZYM JEST ACE?
Jeśli wziąść pod uwagę do kogo (głównie) adresowana jest ArmA 2, to najprościej rzecz ujmując mod ACE jest... łatką. Ogromną łatką... nie tylko naprawiającą błędy, ale i przedewszystkim - liczne uproszczenia. Co oferuje?
ZALETY ACE:
- Naprawa wielu błędów oryginalnego ArmA 2 (np. zacinające się w trybie "combat" AI, czy słynny "ammobug")
- Symulacja obecności wiatru
- Zmieniona fizyka broni oraz inne rozwiązanie kwestii jednorazowych wyrzutni (jak np. AT4 czy RPG-18), które teraz naprawdę są jednorazowe
- Możliwość rzucania granatami na kilka różnych sposobów
- Nowe systemy skryptowe (moduły) łatwo dostępne z poziomu edytora; To one umożliwiają m.in. transport pojazdów przez helikoptery (na linach), zmianę uzbrojenia jednostek latających podczas pobytu na lotnisku bądź wyłączenie niektórych systemów (np. zmęczenia).
- Możliwość ustawienia czułości (jasności i nasycenia) noktowizora i termowizji
- Nowy system obrażeń postaci oparty na medykamentach (bandaże, morfina, adrenalina), uwzględniający krwawienie, utratę przytomności, oślepienie, ogłuszenie oraz umożliwiający użycie noszy. Jest on jedną z trzech opcji (standard A2, moduł A2 First Aid i właśnie moduł uszkodzeń ACE).
- Zupełnie nowe systemy pojazdów: komputer balistyczny, stabilizacja działa, regulacja większości przyrządów celowniczych czy realistyczna obsługa pocisków powietrze-ziemia. Symulowane są nawet przeciążenia podczas niektórych manewrów samolotami odrzutowymi!
- Unikatowy system ekwipunku oraz zmęczenia: od teraz każda broń, amunicja czy też jakikolwiek ekwipunek ma swoją wagę. Weź na siebie za dużo sprzętu a padniesz po kilkunastu metrach! Oprócz tego dodatkowy ekwipunek można zapakować do plecaka.
- Możliwość regulacji lunety, użycia latarki bądź zmiany widoku z celownika optycznego na CQB (jeśli takowe są zamontowane na broni)
- Interaktywna broń zespołowa: CKMy czy granatniki automatyczne można w końcu składać, rozkładać, obracać i przenosić.
- 3 nowe frakcje (wraz z odpowiednim dla nich sprzętem): US Army, PLA (Chińczycy) oraz Insurgents (Irakopodobni terroryści)
- Ogromna ilość nowej broni palnej (m.in. FN FAL, H&K G3, OC-14 Groza czy stareńki SKS) i nie tylko (np. gaz łzawiący czy miny kierunkowe); Równie ważny jest nowy ekwipunek (m.in. nożyce do cięcia drutu, maski gazowe, liny)
- Dużo nowych modeli pojazdów (włączając w to np. Quada, śmigłowce LittleBird, Strykera z systemem SLAT)
- Broń jądrowa :)
- Realistyczne desygnaty całości sprzętu występującego w grze
- Własny SoundPack (podmiana dźwięków z gry na bliższe rzeczywistości)
- Całkowita unifikacja moda i gry, teamplayowa mechanika
- Kompatybilność z wieloma innymi modyfikacjami :)
- Mod się cały czas rozwija rozwija (często dostajemy coś nowego)
WADY ACE:
- Mod się cały czas rozwija rozwija (częste update'y = częste ściąganie, jeśli chcesz być na bieżąco musisz używać specjalnego narzędzia)
- Brak kompatybilności z niektórymi rozwiązaniami BISu (np. system High Command)
- Konieczność ręcznej edycji plików ustawień ACE
Oprócz tego stosunkowo niedawno pojawił się w świecie Army osobny dodatek powiązany z ACE, wprowadzający do gry multiplayer realistyczny system komunikacji - dźwięk przestrzenny wraz z symulacją natężenia dźwięku, podział na rodzaje komunikacji (głosowa bądź radiowa w dwóch odmianach). Szczegółowy opis wkrótce.
A na koniec parę screenów i filmików na zachętę:
Jeśli wziąść pod uwagę do kogo (głównie) adresowana jest ArmA 2, to najprościej rzecz ujmując mod ACE jest... łatką. Ogromną łatką... nie tylko naprawiającą błędy, ale i przedewszystkim - liczne uproszczenia. Co oferuje?
ZALETY ACE:
- Naprawa wielu błędów oryginalnego ArmA 2 (np. zacinające się w trybie "combat" AI, czy słynny "ammobug")
- Symulacja obecności wiatru
- Zmieniona fizyka broni oraz inne rozwiązanie kwestii jednorazowych wyrzutni (jak np. AT4 czy RPG-18), które teraz naprawdę są jednorazowe
- Możliwość rzucania granatami na kilka różnych sposobów
- Nowe systemy skryptowe (moduły) łatwo dostępne z poziomu edytora; To one umożliwiają m.in. transport pojazdów przez helikoptery (na linach), zmianę uzbrojenia jednostek latających podczas pobytu na lotnisku bądź wyłączenie niektórych systemów (np. zmęczenia).
- Możliwość ustawienia czułości (jasności i nasycenia) noktowizora i termowizji
- Nowy system obrażeń postaci oparty na medykamentach (bandaże, morfina, adrenalina), uwzględniający krwawienie, utratę przytomności, oślepienie, ogłuszenie oraz umożliwiający użycie noszy. Jest on jedną z trzech opcji (standard A2, moduł A2 First Aid i właśnie moduł uszkodzeń ACE).
- Zupełnie nowe systemy pojazdów: komputer balistyczny, stabilizacja działa, regulacja większości przyrządów celowniczych czy realistyczna obsługa pocisków powietrze-ziemia. Symulowane są nawet przeciążenia podczas niektórych manewrów samolotami odrzutowymi!
- Unikatowy system ekwipunku oraz zmęczenia: od teraz każda broń, amunicja czy też jakikolwiek ekwipunek ma swoją wagę. Weź na siebie za dużo sprzętu a padniesz po kilkunastu metrach! Oprócz tego dodatkowy ekwipunek można zapakować do plecaka.
- Możliwość regulacji lunety, użycia latarki bądź zmiany widoku z celownika optycznego na CQB (jeśli takowe są zamontowane na broni)
- Interaktywna broń zespołowa: CKMy czy granatniki automatyczne można w końcu składać, rozkładać, obracać i przenosić.
- 3 nowe frakcje (wraz z odpowiednim dla nich sprzętem): US Army, PLA (Chińczycy) oraz Insurgents (Irakopodobni terroryści)
- Ogromna ilość nowej broni palnej (m.in. FN FAL, H&K G3, OC-14 Groza czy stareńki SKS) i nie tylko (np. gaz łzawiący czy miny kierunkowe); Równie ważny jest nowy ekwipunek (m.in. nożyce do cięcia drutu, maski gazowe, liny)
- Dużo nowych modeli pojazdów (włączając w to np. Quada, śmigłowce LittleBird, Strykera z systemem SLAT)
- Broń jądrowa :)
- Realistyczne desygnaty całości sprzętu występującego w grze
- Własny SoundPack (podmiana dźwięków z gry na bliższe rzeczywistości)
- Całkowita unifikacja moda i gry, teamplayowa mechanika
- Kompatybilność z wieloma innymi modyfikacjami :)
- Mod się cały czas rozwija rozwija (często dostajemy coś nowego)
WADY ACE:
- Mod się cały czas rozwija rozwija (częste update'y = częste ściąganie, jeśli chcesz być na bieżąco musisz używać specjalnego narzędzia)
- Brak kompatybilności z niektórymi rozwiązaniami BISu (np. system High Command)
- Konieczność ręcznej edycji plików ustawień ACE
Oprócz tego stosunkowo niedawno pojawił się w świecie Army osobny dodatek powiązany z ACE, wprowadzający do gry multiplayer realistyczny system komunikacji - dźwięk przestrzenny wraz z symulacją natężenia dźwięku, podział na rodzaje komunikacji (głosowa bądź radiowa w dwóch odmianach). Szczegółowy opis wkrótce.
A na koniec parę screenów i filmików na zachętę:
{youtube}fzvRbKQpV2o{/youtube}
{youtube}wU-om1eEHeA{/youtube}
{youtube}Osb8HrMW8FE{/youtube}
{youtube}wU-om1eEHeA{/youtube}
{youtube}Osb8HrMW8FE{/youtube}