Armed Assault - Informacje
- Szczegóły
- Utworzono: 16 luty 2008
- Kuba, Elej
Nazwa: Armed Assault
Producent: Bohemia Interactive Studio
Dystrybutor w Polsce: LEM
Rodzaj gry: taktyczny FPP
Format: PC DVD-ROM
Tryb gry: singleplayer / multiplayer
Data premiery: 10 listopada 2006
Data wydania w Polsce: 15 grudzień 2006
Kategorie wiekowe: PEGI: 16+ ; ESRB: Mature (M)
Strona: www.armedassault.com
Fabuła
Akcja gry ma się toczyć na jednej dużej fikcyjnej wyspie o wielkości około 400 km2. Po wycofaniu się większości stacjonujących tam wojsk USA, północna demokratyczna część kraju zostaje zaatakowana przez dyktaturę z południa. Będzie więc to coś na kształt wojny Koreańskiej - miła odmiana po ciągłych konfliktach z naszymi wschodnimi sąsiadami. Gracz wcieli się w jednego z żołnierzy niewielkiego amerykańskiego kontyngentu który pozostał na miejscu.
Przyroda
Sama wyspa ma być dość zróżnicowana - znajdować się tam mają zarówno tereny pustynne, dżungla, lasy, jak i góry. Każde z nich mają być pokryte obfitą warstwą różnorodnej roślinności - dobrze prezentuje się zwłaszcza nowa trawa i tropiki. Oprócz bujnej flory pojawią się także przedstawiciele fauny. Wędrówki po lesie będą umilały nam dzikie zwierzęta, a przemarsz w skwarze przyciągnie wszelkiej maści owady w okolice facjaty, zarówno Twojej, jak i Twoich kompanów.
Modyfikacje
Podobnie jak w OFP, tak i w Armed Assault planowany jest łatwy w użyciu edytor misji. Co ciekawe ma on w pełni obsługiwać stare skrypty dodając jednocześnie nowe możliwości ich użytkowania. Przed wydaniem swego produktu BiS zamierza ukończyć specjalny system pomocy dla osób tworzących modyfikacje. Niestety, w zasadzie nie wiadomo wciąż, czy w nowej grze będzie możliwość używania addonów z pierwowzoru - w wywiadzie dla czasopisma CGM autorzy twierdzą, że taka kompatybilność jest dla nich bardzo ważna, ale muszą ją trochę ograniczyć w celu zwiększenia jakości grafiki.
Silnik
Armed Assault będzie opierał się na zmodyfikowanym engine'ie Operation Flashpoint: Elite. Planowane jest pełne wykorzystanie DirectX 9.0 (m.in. efekty HDR, ale brak kompatybilności z PhysX). Dobra, ale co to oznacza w praktyce? Chodzi o większą interakcję gracza ze środowiskiem w grze. Teraz będziesz mógł już nie tylko przewrócić drzewo, ale także wykorzystać je jako fortyfikację. To samo będzie tyczyło się budynków i innych obiektów. Efekt kartonowych domków, które zamiast chronić przed pociskami większego kalibru, przynosiły śmierć wszystkim, którzy mieli okazję znaleźć się w ich okolicy przejdzie już do lamusa.
Ponadto autorzy chcą umożliwić bardziej realistyczne pokonywanie przeszkód niż teraz. Zapowiadany jest też znacznie łatwiejszy w obsłudze interfejs i nowy bliższy rzeczywistości system zniszczeń pojazdów. Kolejnym planowanym udogodnieniem jest możliwość unieszkodliwienia oponenta w walce na bardzo krótki dystans. Tak więc spotkanie twarzą w twarz nie będzie teraz definitywnie oznaczało wymiany ognia. To enigmatyczne stwierdzenie autorów nasuwa wszystkim na myśl walkę wręcz lub bronią białą, ale sprawa wciąż jest otwarta i tak naprawdę nikt (poza ekipą BISu) nie wie, jak będzie to wyglądało.
SI
Sztuczna inteligencja również doczeka się odświeżenia. Posunięcia wrogów będą teraz bardziej przemyślane i umożliwią zsynchronizowanie bitew na większą skalę. Zdziesiątkowane i osłabione oddziały wroga mają starać się przegrupować, wycofać lub wezwać posiłki, a nie unosić się honorem i walczyć do ostatniego człowieka.
Multiplayer
Jednak nie ma to jak gra z w pełni inteligentnymi istotami, jakimi są (podobno) inni gracze. Do Trybu Multiplayer, bo o nim mowa, twórcy przyłożą wiekszą wagę niż w OFP, w którym to MP stanowił tylko mało rozbudowany dodatek. Najbardziej akcentowanym udogodnieniem będzie możliwość dołączenia do gry w jej trakcie. Będzie to szczególnie przydatne podczas długich rozgrywek (np. CTI), jak i spotkań klanowych. Teraz rozłączenie się gracza nie będzie definitywnie oznaczało osłabienia drużyny. Ponadto autorzy planują dodać do trybu MP kilka rozwiązań niespotykanych dotąd w podobnych grach.
Wymagania sprzętowe
Twórcy w jednym z wywiadów zdradzili, że "optymalną" konfiguracją (cokolwiek by to znaczyło) dla gry Armed Assault ma być komputer z procesorem Pentium 4 i kartą graficzna posiadającą 256 MB RAM. Wiadomo tez, że nie są to wymagania minimalne. Więcej zapewne dowiemy się za jakiś czas.
Tekst opracowany na podstawie informacji zawartych w wywiadach przeprowadzonych przez czasopisma Score, CGM i serwis ofpr.info.